

Door te werken met aanwezigheidsdetectie en slimme sturingen voor de technieken in een hotelkamer krijgt de hotelmanager inzicht in wat er zich afspeelt in zijn hotelkamers. Daarnaast wordt de gastenbeleving naar een hoger niveau getild en het energieverbruik gereduceerd vanwege een koppeling met het PMS systeem.
Vertrouw op moderne technologie om je gasten de best mogelijke service en een consistent uitstekende ervaring te bieden. Hedendaagse projecten zitten boordevol technieken die niet altijd op elkaar afgestemd zijn.
KNX integreert de belangrijkste technieken zoals verlichting, klimaat en toegangscontrole binnen een hotelkamer, maar communiceert ook met de collectieve technieken van het gebouw. Daarbij zorgen we ervoor dat deze technologie vooral in de achtergrond opereert en niet in de weg komt van een aangenaam verblijf.
Automatisering en integraties moeten gebouwd worden op een protocol dat mee kan evolueren met de levensduur en ontwikkeling van een gebouw. Als wereldwijde standaard is KNX hiervoor uitermate geschikt.
Met meer dan 500 fabrikanten en meer dan 8000 actieve producten is KNX hét systeem om op een duurzame manier producten te verbinden met elkaar.
Integreer alle technieken in één overkoepelend systeem met een intuïtief bedieningsconcept.
Ons consumentenplatform KNX Home Control helpt je om nieuwe leads te vinden. Hulp nodig bij het uitwerken van jouw project? Het Vecolux team staat paraat.
Interesse om KNX te integreren in je volgend project en wil je alles te weten komen over de mogelijkheden van dit systeem? Download dan zeker onze brochure en laat je inspireren voor de toekomst.
Aansturing van bepaalde stopcontacten: koelkast, koffiezet, USB opladers.
Voordelen voor
de hotelgast
Voordelen voor
het hotelmanagement
Voordelen voor
de technische dienst
Schakelen of dimmen van verschillende types verlichting: gloeilampen, spaarlampen, halogeenlampen, LED, RGBW, DALI, 1-10VDC incl. creatie van sferen.
Alles uit’ functie met 1 toets verhoogt het comfort van de gast.
Nachtverlichting begeleid de gast naar de badkamer. Dit zonder de gast te verblinden of andere gasten in de kamer te wekken.
De verlichting op het terras kan mee worden aangestuurd afhankelijk van de schemer buiten.
Er zijn welkomstsferen in de hotelkamers mogelijk die door de hotelmanager aangepast kunnen worden.
Aansturing van bepaalde stopcontacten: koelkast, koffiezet, USB opladers.
Controle van de zonwering: Rolluiken, verduistering, lamellen, gordijnen.
Positionering afgestemd op energiemanagement.
Integratie in sferen; bv. wakker worden, slapen.
Automatisch sturing aan de hand van de stand van de zon, helderheid, temperatuur, regen en wind.
Elk verwarmings- of koelingssysteem, inclusief ventiloconvectoren en splits.
Sturing van verschillende setpoints en snelheden volgens aanwezigheidsstatus van de gast:
Het klimaatsysteem wordt automatisch uitgeschakeld bij opening van een venster.
Controle van de luchtkwaliteit en luchtvochtigheid via sturing van de ventilatie.
Gasten kunnen genieten van hun eigen muziek (Spotify®, Youtube® …), door hun smartphone te koppelen aan het systeem via Bluetooth®.
Twee kanalen met onafhankelijke volume instellingen zorgen ervoor dat de gasten muziek van hun eigen smartphone of de extra tv-uitgang in zowel de slaapkamer als de badkamer kunnen beluisteren.
Luidsprekers zijn verbonden met een versterker in het Zennio KNX automatiseringssysteem en hun volume kan door BMS worden beperkt.
Geavanceerd algoritme voor aanwezigheidsdetectie van de hotelgast.
Maakt het onmogelijk om de kamer extreem te koelen of verwarmen bij afwezigheid wat resulteert in een belangrijke energiebesparing.
Hotelpersoneel is steeds op de hoogte van de status van een kamer zodat ongemakkelijke situaties voorkomen kunnen worden.
RFID, bluetooth of code toegangscontrole voor de kamers en algemene delen.
Het systeem werkt zowel online als offline.
Het toegangscontrolesysteem maakt gebruik van de communicatie-infrastructuur die in het hotel beschikbaar is: IP-netwerk bedrading en KNX-bus met veilige en versleutelde protocollen.
Het bevat aanvullende encryptie tussen de NFC-kaartlezer en de deuropening, die sabotage vermijdt.
Vrijheid om deurslot en handgrepen volgens de gewenste esthetiek te kiezen.
Realtime informatie en registratie van alle toegangen tot de kamers door gasten maar ook door hotelpersoneel.
Kaarten of toegangscodes kunnen worden uitgeschakeld vanaf de receptie van het hotel.
Rapporten op basis van kaart, tijd of kamernummer zijn beschikbaar voor auditdoeleinden.
Do-Not-Disturb en Make-Up-Room functionaliteit, te bepalen vanop het centraal bedieningspunt in de kamer.
Weergave van de gevraagde status op het display in de hal.
Aan- en afmelding van onderhoudspersoneel aan elke kamer voor de registratie van onderhoudstijden en rapportage aan het management.
Met Z-GUEST kunnen hotelgasten hun kamer bedienen via hun eigen smartphone en het WiFi-netwerk van het hotel. Dit kan alleen wanneer de hotelgast in zijn/haar kamer is.
Dit voorkomt dat de airco in de kamer kan worden ingeschakeld wanneer de gast afwezig is of wanneer de gast buiten de kamer staat (dit valt binnen het beheer van de aanwezigheidsdetectie).
De hotelgast installeert een App op zijn smartphone en via een gebruikersnaam en wachtwoord (verkregen bij het inchecken) zal de login beschikbaar blijven tijdens de dagen dat de gast in het hotel verblijft.
Bestuurt en beheert de verschillende technieken via het open KNX-protocol om te voldoen aan de eisen van veiligheid en comfort.
Het BMS-systeem bestaat uit software en hardware, afgestemd op de grootte en het gebruik van het gebouw.
Het laat een efficiënt beheer toe van de verschillende technieken aanwezig in het gebouw (verlichting, klimaatregeling, verduistering, multimedia, liften, hydraulische systemen, toegangscontrole, etc.).
Omdat het BMS-systeem alle data verzamelt van het KNX-systeem wordt een beter inzicht verkregen in het energieverbruik en andere interessante (historische) data.
Voordelen voor de hotelgasten:
Voordelen voor de eigenaars:
Voordelen voor de technische dienst:
Wens je meer informatie of plan je graag een afspraak? Aarzel niet om contact via het contactformulier op te nemen. Het Vecolux team staat klaar om je zo snel mogelijk antwoord te geven op jouw vragen.
Nijverheidsstraat 10
2960 Sint-Job-In-’t-Goor
+32 3 633 10 26
info@vecolux.nl